Vanliga frågor
Nedan följer en lista med vanliga frågor.
Läs gärna igenom och se om du hittar svaret på just din fråga. Om inte, är du varmt välkommen att kontakta mig!
Frakt och returer
Hur mycket kostar frakten?
Alla beställningar skickas med DHL Service Point. Fraktkostnaden är 70 kr inkl moms. Beställningar över 2000 kr skickas fraktfritt.
Kan jag byta en vara jag har köpt?
Absolut! Är du inte nöjd med storlek eller något annat så går det jättebra att byta till en annan vara. Meddela oss innan du skickar tillbaka varan så skickar vi den nya varan så snart den gamla kommit tillbaka.
Kan jag ångra mig och få pengarna tillbaka?
Det kan du absolut. Du har 14 dagar på dig efter att du har mottagit din vara att i så fall meddela oss och skicka tillbaka varan som ska vara i oskadat skick. När vi har fått tillbaka varan betalar vi tillbaka pengarna via Klarna.
Får jag prova en vara (till exempel ett träns eller rida med ett bett)?
Det går bra så länge inte varans skick ändras. Vi rekommenderar att låta alla etiketter sitta kvar och inte prova mer än absolut nödvändigt. Vissa varor (till exempel läderbett) är omöjliga att rida med utan att skicket påverkas. Här är det upp till dig som kund att göra en bedömning. Är du osäker kan du gärna kontakta oss innan.